Viena no problēmām, kas vidusskolas jauniešiem traucē apgūt programmēšanu, ir grūtības ar eksakto zinātņu apgūšanu. Tāpat skolēniem pietrūkst arī pacietības un precizitātes, tāpēc daudziem programmēšanas stundas liekas vēl mokošākas nekā matemātikas.
„Ir jābūt labām matemātikas zināšanām. Un tas ir tas, kas bieži vien traucē uztvert programmēšanā principus, jo matemātika visam ir pamatā," uzsver Talsu 2. vidusskolas informātikas skolotāja Maija Otisone.
Arī Talsu Valsts ģimnāzijas programmēšanas skolotājs Jānis Gedrovics novērojis: „Un tā kā matemātikā skolēniem pēdējos gadus iet arvien švakāk, tad arī tālāk tas atsaucās uz programmēšanu, uz fiziku, uz citiem priekšmetiem."
Lai gan daudziem skolēniem, neskatoties uz grūtībām, programmēšanas stundas šķiet interesantas, vairums no viņiem to nesaista ar savu nākotnes profesiju.
„Liekas, ka tu visu saproti, taisi visu, bet tad tu pieļauj vienu kļūdu un tad nu tu labo... Tu uztaisi programmu un tad kādu stundu labo "erorus", kamēr tu sataisi. Man tas nepatīk," atzīstas 12. klases skolnieks Roberts. „Bet tā ir viena no jomām, kur pēc tam nav problēmas ar darba vietu! Nu, jā, bet jādara jau tas, kas tev patīk!"
Elīza, 12. klases skolniece: „Es domāju, ka tas nav mans lauciņš noteikti, un man arī tā īpaši neinteresē, bet tikai kā hobija pēc varbūt var kaut ko pamēģināt."
Tomu no 12. klases dators un dažādas iespējas, ko tas spēj sniegt, saista jau kopš 5. klases informātikas stundām. Lai gan šobrīd programmēšanas stundas viņam problēmas nesagādā un mazliet pat garlaiko, tomēr par programmētāja specialitātes izvēli viņš vēl šaubās:.
„Tā kā tas ir diezgan grūti, tad es vēl domāju. Kas tur ir tas grūtākais? Programmēšanas valodas – tās paliek aizvien grūtākas un grūtākas, un ja tu tās visas nezini, tad no tevis tā kā īsti nav jēgas programmēšanā!" –„Bet pagaidām tu to cerību vēl neesi atmetis?" –„Nē, nē, vēl jau laiks!"
Augsta līmeņa programmētāji labi atalgotu darba vietu bieži vien var atrast tikai lielākajās pilsētās, tāpēc teicamu sava aroda speciālistu sameklēt provincē ir visai neiespējami.