Iedzīvotāji: Pēc traģiskā negadījuma Mežaparkā satiksmē joprojām valda haoss

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Gandrīz mēnesis pagājis kopš traģiskā negadījuma Mežaparkā, kad tūristu vilcieniņš nāvējoši traumēja septiņus gadus vecu zēnu. Policija turpina izmeklēšanu, Rīgas dome sākusi revīziju pie Mežaparka apsaimniekotāja, Ceļu satiksmes drošības padome nolēmusi meklēt risinājumus, kā sakārtot specializētā tūrisma transporta lietošanas noteikumus. Taču Mežaparka iedzīvotāji secina, ka dalījumā starp satiksmes un atpūtas telpu parkā joprojām ir haoss un līdzīgas nelaimes var notikt arī turpmāk. 

Traģiskā nelaime Mežaparkā marta sākumā izraisīja plašu rezonansi - „Rīgas meži” nekavējoties pārtrauca sadarbību ar vilcieniņa apsaimniekotāju SIA „Baltās ielas”, domes vadība ierosināja revīziju pašos „Rīgas mežos”, bet Mežaparka attīstības biedrība lūdza domei pārtraukt motorizētā transporta kustību parkā uz gājēju celiņiem.

Īpaši neapmierināti ar pašreizējo transporta kustības kārtību ir Pāvu ielas iedzīvotāji, kuru ceļš uz mājām ved cauri parkam. Viņi kopš pērnā gada spiesti braukt garāku ceļu cauri parkam un jau iepriekš baidījušies, ka slikti organizētās satiksmes dēļ varētu notikt nelaimes. Pēc notikušās traģēdijas nekādi uzlabojumi satiksmes organizācijā nav manīti, saka iedzīvotāju pārstāvis Juris Bogdanovičs.

„Vienīgais, kas varbūt ir mainījies, ir tas, ka mēs vairāk neesam to vilcieniņu redzējuši. Bet viss pārējais kā bija, tā ir, nav nekādas starpības. Riteņi, gājēji, skrituļotāji, suņi, kaķi, bērnu ratiņi, gājēji - visi ir uz vienām brauktuvēm,” atzīst Bogdanovičs.

Bogdanovičs uzskata, ka pie šādas transporta organizācijas fakts, ka mazo velosipēdistu nobrauca bānītis, bija nelaimīga sakritība. Viņaprāt, „Rīgas meži” nedara pietiekami, lai šo haosu mazinātu.

„Mežaparkā celiņu ir ļoti daudz. Ja tikai būtu loģika un vēlēšanās, to visu varētu sakārtot. Bet tagad visi brauc visur. Tai skaitā mēs [Pāvu ielas iedzīvotāji] negribot tur kuļamies visam pa vidu. Izmaiņas nekādas nav notikušas,” uzsver vietējo iedzīvotāju pārstāvis.

Izmaiņu iespēju gan neredz Mežaparka apsaimniekotājs „Rīgas meži”. Katram transporta dalībniekam savu joslu varētu nodrošināt vien uz zaļās zonas rēķina, bet šāda rekonstrukcijas plāna nav, tāpēc satiksmes dalībniekiem vienam ar otru būs jārēķinās arī turpmāk, norāda uzņēmuma valdes loceklis Edgars Vaikulis.

„Starp šīm visām grupām ir jāatrod kompromiss. Bet, kā jau iepriekš esam norādījuši, Mežaparkā paredzēt katrai pārvietošanās grupai savu joslu vienkārši nav iespējams. [..] Mēs varētu šādus noteikumus izstrādāt un uzlikt par pienākumu, bet jūs taču saprotat, ka šādus noteikumus neviens neievēros. Tie būs noteikumi noteikumu pēc,” skaidro Vaikulis.

„Rīgas meži” arī neplāno uzklausīt vietējo iedzīvotāju lūgumu ļaut uz mājām braukt pa īsāko ceļu, jo tas esot arī noslogotākais. Par spīti Pāvu ielas iedzīvotāju atkārtotajiem iebildumiem, Vaikulis uzskata, ka motorizētā transporta kustība parkā šobrīd atrisināta optimāli.

„Vietējie iedzīvotāji iepriekš brauca uz mājām pa centrālo aleju no Zoodārza puses, kur Mežaparkā ieiet 90% apmeklētāju. [..] Izstrādājot šo [jauno] transporta plūsmas maršrutu, tika pētītas plūsmas pa katru celiņu un izstrādāts maršruts, kur transporta plūsma būtu vismazāk traucējošā. [..] Mūsu aprēķini liecina, ka satiksmes intensitāte ir samazinājusies tuvu  90%. Tie, kas iepriekš izmantoja Mežaparku kā tranzīta trasi, to vairs nevar izdarīt un nevarēs, kamēr iebraukšana no Zoodārza puses nebūs iespējama,” uzsver Vaikulis.

Paša tūristu vilcieniņa parkā vairs nav un nebūšot, līdz tiks rasts 100% drošs risinājums. Par to nule diskutēts arī Ceļu satiksmes drošības padomē, skaidro Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

„Valsts policija nāca ar priekšlikumu, ka šos jautājumus vajadzētu pārskatīt, veikt izmaiņas likumdošanā. Citās valstīs ir prakse, ka šādās vietās šie specializētie tūrisma transportlīdzekļi ir piemērotāki nekā šis konkrētais. Runa ir par aizsargiem, kas nepieļautu iespēju pakrist zem šī transportlīdzekļa,” skaidro Krapsis.

Runājot par satiksmes organizāciju atpūtas parkā kopumā, Krapsis vērtē, ka motorizētā transporta pārvietošanos vajadzētu samazināt līdz minimumam. Tomēr to sakārtot esot pašvaldības, nevis policijas atbildība. Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks pieļauj, ka Mežaparkā, iespējams, arī vēl vairāk būtu jāsamazina atļautais braukšanas ātrums, kas pašlaik ir 20 kilometri stundā.

Par marta sākumā notikušā nelaimes gadījuma apstākļiem un cēloņiem policijas izmeklēšana joprojām turpinās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti