Rosmes ciematā, kas atrodas vien nepilnus desmit kilometrus no Iecavas, līdz šim autobuss iegriezās vairākas reizes dienā. Vietējiem, kas pārsvarā ir pensijas vecuma cilvēki, tā bija iespēja nokļūt novada centrā.
"Uz poliklīniku paspējām, ja ārsts pēcpusdienā pieņem, mājās atgriezāmies ar pēdējo autobusu pusseptiņos vakarā, un uz veikalu paspējām, mums ir mazs veikaliņš," teica Rosmes iedzīvotājs Viktors.
No 1. janvāra šādas iespējas praktiski vairs nebūs. Reisu skaits tiks samazināts.
"Būs divi maršruta Bauska -Iecava -Dzimtmisa saglabātie reisi, kas iebrauks Rosmē. Tie abi ir rīta reisi. Viens ap sešiem no Bauskas un otrs ap septiņiem no Dzimtmisas," klāstīja valsts SIA ''Autotransporta direkcija'' valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Lai atgrieztos mājās vai nokļūtu Iecavā citos laikos, "Autotransporta direkcijas" vadītājs iesaka izmantot kādu no 66 maršruta Bauska- Rīga reisiem. Vien tad kājām pa ceļu, kas pavasarī slīgst dubļos, bet ziemā kupenās un kur nav gājēju ietves, jāmēro vismaz divi kilometri, bet kaimiņu ar mašīnām ciematā praktiski neesot.
Kopš 2014. gada par vietējas nozīmes maršrutu tīklu atbild "Autotransporta direkcija", bet plānošanas reģionam ir tikai konsultatīvas tiesības, kas šoreiz, tāpat kā pašvaldība, netika ņemta vērā. Direkcijas vadītājs skaidro, ka lēmums pieņemts, balstoties uz saprātīgām izmaksām.
"Maršrutā ieņēmumi no biļetēm nav pat desmit procenti. Ir tikai astoņi procenti un deviņdesmit divus procentus klāt piemaksā valsts," stāstīja Godiņš.
Maršrutu tīkla sakārtošana turpināšoties, līdz visos reisos ieņēmumi no biļetēm būs vismaz 20%. Par šā gada pirmo pusgadu vietējās nozīmes maršrutiem bijusi nepieciešama dotācija gandrīz desmit miljonu eiro apmērā.