Eksperiments «Cik uzticami ir datoru servisi»: mazu kļūmi ātri un lēti atrisina tikai viens no sešiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Bez datoriem šobrīd sadzīve praktiski vairs nav iedomājama, un, kur datori, tur arī remonta servisi. Klientiem vajadzētu paļauties uz servisu godīgumu un profesionalitāti, bet LTV raidījums “Aizliegtais paņēmiens” eksperimentā atklāja, ka no sešiem Rīgas servisiem tikai viens spēja noteikt un novērst pavisam nelielu kļūmi, kas maksāja 10 eiro. Citi ķērās pie sarežģītākiem risinājumiem, kas maksātu pat 150 eiro, bet nebija vajadzīgi.

Raidījuma komanda eksperimentam izmantoja portatīvo datoru, kurš strādā un kuram nekādas būtiskas vainas nav. Taču raidījuma piesaistītais informāciju tehnoloģiju speciālists tam radīja nelielu vainu, kas gan būs arī novēršama dažu minūšu laikā.

Viņš radīja kļūdu, ka “Windows” nevar atrast vietu, no kurienes startēsies - diezgan populāra problēma, nepareizi izslēdzot vai atjauninot programmatūru un atkal nepareizi izslēdzot.

Lai izlabotu šo kļūdu, nepieciešama zibatmiņa ar “Windows” programmu, un, pēc  speciālista teiktā, tādām jābūt katrā servisā. Speciālista vērtējumā šīs problēmas risinājums arī nevarētu izmaksāt pārāk dārgi – aptuveni 10 eiro. Bet, ja kāds serviss, piemēram, sāktu stāstīt, ka šīs problēmas dēļ ir jāmaina cietais disks, kur glabājas datora visa pamata informācijas, tad tas jau raksturotu servisa nezināšanu.  

Viens no sešiem

Un ar šo kļūdu komanda apmeklēja sešus nejauši izvēlētus servisus Rīgā.  

Uzņēmums "Datoru ātrā palīdzība" solīja datoru salabot dienas laikā,  bet pretēji datorspeciālista teiktajam šis serviss gribēja pārlikt visu sistēmu un tas maksā 35 eiro. Īstā problēma nebija konstatēta, bet, nomainot visu sistēmu, tā atrisinātos pati no sevis, taču šāds risinājums ir padārgs un varētu teikt - šauts ar lielgabalu pa zvirbuli.

Firmas “Datamarket” servisā darbinieks izlasīja kļūdas paziņojumu datorā un uzreiz ķērās pie skrūvēšanas. Aptuveni pēc 40 minūtēm viņš paziņoja, ka nevarot palīdzēt un jādodas citur, viņam izskatoties, ka jāmaina gan cietais disks, gan jāpārinstalē visa programma, un tas būs gana ilgi. Naudu par visu šo skrūvēšanu viņš nepaņēma, bet jēgas no tā visa nebija nekādas.

Servisā “TexMobile” arī paziņoja, ka ir problēmas ar cieto disku un paprasīja 7 eiro par diagnostiku. Ja cietais disks nav jāmaina, tad pārinstalēšana maksās maksimums 40 eiro, bet, ja ir jāmaina, tad tas kopā maksāšot aptuveni 80 eiro, turklāt uz jaunu cieto disku jāgaida piecas dienas. 

Firmas “TL Datortehnika” servisā, apskatoties datoru, paziņoja, ka tas būs gatavs pavisam drīz un pakalpojums maksās 10 eiro. Šajā servisā komanda datoru atstāj, un aptuveni pēc pusotras stundas  tas tiešam bija salabots par 10 eiro.

“Portatīvo datoru servisā” diagnostika maksāja 15 eiro, bet tajā piedāvāja programmu pārinstalēt, tas varētu maksāt 35 eiro. “Piedāvātais risinājums analoģisks servisam Nr.1, kā kaut kas, tā uzreiz visu pārinstalēt, lai gan šī kļūda to īsti neprasa,” komentēja raidījuma piesaistītais speciālists.

“Datoru veselības centrā” diagnostika gan bija bez maksas. Taču tālāk servisā paziņoja, ka nepieciešama programmatūras pārinstalēšana, un ieteica datoru iztīrīt no putekļiem, profilakse maksājot 30 eiro. Savukārt klientam nepieciešamā faila atgūšana – 20 eiro. Bet jauns 500GB disks ar jaunas operētājsistēmas uzstādīšanu maksās 100 eiro. Viss kopā izmaksātu 150 eiro.

Šajā servisā raidījuma komanda piekrita tikai faila atgūšanai par 20 eiro, un to arī saņēma e-pastā, bet savu datoru atguva jau bez cietā diska. To esot aizveduši uz citu servisu, un saņemt to atpakaļ izdevās pēc dažām dienām. Un kopējais rezultāts ir tāds, ka vesels dators ar nelielu kļūdu programmā ir kļuvis par daļēju graustu un, lai to salabotu tagad, jāšķiras vairāk nekā no 100 eiro.

Pārsteigts bija arī raidījuma piesaistītais datorspeciālists, jo, lai novērstu falsificēto problēmu, dators vispār nebija jāskrūvē vaļā.

No sešiem servisiem tikai viens precīzi atrisināja konkrēto problēmu, turklāt lēti - par 10 eiro, un diemžēl šādu kopējo bilanci saukt par patērētājiem draudzīgu īsti nevar, secināja raidījums.

 Kā ir ar nodokļiem?  

Tāpat raidījums izpētīja, cik daudz nodokļos samaksāja šie nejauši izvēlētie servisi.  

SIA “Datoru ātrā palīdzība” ar 8 filiālēm Rīgā nodokļos 2015.gadā samaksāja 0 eiro. Bet uzņēmums SIA “Datoru ātrā palīdzība Zolitūde”, kas reģistrēts tajā pašā adresē, 2015.gadā nodokļos samaksāja 3760 eiro.

Ar servisu “Datamarket” saistāmas divas kompānijas ar vienu un to pašu valdes locekli, kādu Vladimiru Pavļučenko. SIA “Datamarket” 2015.gadā nodokļos samaksāja 11 840 eiro, tajā reģistrēti trīs darbinieki. SIA “Datamerket Plus” 2015.gadā nodokļos samaksāja 2690 eiro, tajā bija pieci darbinieki.

Darbnīca “TexMobile” 2015.gadā nodokļos samaksājusi 18 810 eiro, un tajā reģistrēti septiņi darbinieki.

“TL Datortehnika”, kas bija vienīgais serviss, kas problēmu atrisināja precīzi, turklāt tikai par 10 eiro, strādā bez filiālēm. Bet arī ir divas kompānijas. SIA “TL Datortehnika” 2015.gadā nodokļos samaksājusi 57 160 eiro,  SIA “Teh.lv” – 2015.gadā – 4850 eiro.

“Portatīvo Datoru Servisam” arī ir divi uzņēmumi, kas reģistrēti vienā adresē. SIA “PDS Serviss”  2015.gadā nodokļos samaksāja 5040 eiro. SIA “PDS Mobile”- 0.  Kopā abos uzņēmumos reģistrēti deviņi darbinieki.

SIA “Datoru veselības centrs”, kam ir pieci servisa centri, 2015.gadā nodokļos valstij samaksājusi 50 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti