Divi pretendenti gatavi apzināt kultūras vērtības «Rail Baltica» trasē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

SIA "Arhitektoniskās izpētes grupa" un Latvijas Universitāte iesniegušas savus piedāvājumus SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" atklātajā konkursā par kultūras vērtību apzināšanu, kultūras pieminekļu inventarizāciju un izpēti, kā arī arheoloģiskā mantojuma izpēti jaunbūvējamās Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trases posmā Latvijas teritorijā, informē "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris informē, ka pašlaik uzsākta abu piedāvājumu vērtēšana. Ja pretendenti atbildīs iepirkuma nolikuma prasībām, vispārīgā vienošanās par darbiem tiks slēgta ar abām speciālistu komandām.

"Šī kultūras vērtību izpēte būs viena no apjomīgākajām Latvijas vēstures pēdējā simtgadē, un tā būs jāveic salīdzinoši īsos termiņos – pirmā izpētes kārta jāpabeidz līdz 2018.gada septembrim.

Līdz šim esam saskārušies ar ļoti ieinteresētu un konstruktīvu nozares attieksmi, līdz ar to rēķināmies, ka nozare ir gatava nodrošināt izpētes veikšanai nepieciešamo kapacitāti," teica Vingris.

Darbus plānots veikt, piemēram, šādos trases posmos: Igaunijas robeža – Salaca, Āgenskalns – Daugava, Iecavas stacija – Lietuvas robeža un citos, kā arī arheoloģiskos objektos – pie Daugmales pilskalna, Sakaiņu pilskalna. Vēl izpēte plānota arhitektoniskos un industriālos objektos kā Torņakalna stacijas ēka, dzelzceļa viadukts pār Gogoļa ielu, dzelzceļa tilts pār Mazo Juglas upi un citviet.

Kopumā darbiem paredzēti 295 000 eiro (bez pievienotās vērtības nodokļa). Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI)

projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu (2.kārta)" finanšu līdzekļiem.

Kā zināms, "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

Pirms dzelzceļa infrastruktūras būvniecības uzsākšanas atbilstoši Latvijas likumdošanai ir jānodrošina kultūras vērtību apzināšana paredzamo darbu zonā.

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Jau ziņots, ka Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija (VKPAI) pērn beigās uzdeva apzināt kultūrvēsturiskās vērtības visas plānotās "Rail Baltica" trases garumā. Iepriekš arheologi pauda satraukumu, ka, būvējot "Rail Baltica" dzelzceļa līniju, kultūrvēsturiskie pieminekļi var iet bojā neizpētīti, jo arheoloģiskie darbi nav laikus ieplānoti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti