Panorāma

Latvija talko

Panorāma

Pasniegtas Latvijas Literatūras gada balvas

Arvien biežāk pārceļ lidojumus

Arvien biežāk pārceļ lidojumus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Lidmašīnu pasažieri arvien biežāk nonāk situācijā, kad viņu reisa laiks tiek mainīts vai lidojumi atcelti.  Patērātāju tiesību aizsardzības centrā ievērojami pieaudzis sūdzību skaits arī par Latvijas Nacionālo aviokompāniju „airBaltic”.

Divkārt lielāks sūdzību skaits Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) un simtiem dusmīgu ierakstu sociālajos tīklos - un tas viss par reisu nacionālās lidsabiedrības „airBaltic” kavēšanos, pārcelšanu vai atcelšanu. Arī Valts, kurš dzīvo un strādā ārzemēs, bet ir biežs viesis arī Latvijā, „Panorāmai” stāstot par savu pieredzi, norāda, ka reta ir tā reize, kad reisa laiks nemainītos. No sešiem lidojumiem tikai vienam nav izmaiņu.

Tā, nopērkot biļeti no Itālijas uz Latviju 8. decembrī, sākotnēji plānotais izlidošanas laiks bija 18.35, bet vēlāk atnācis paziņojums, ka tas pārcelts uz 7.30.

Dažkārt lidojuma laiks mainīts pat divreiz. Piemēram, 9.decembrī nopirktai biļetei no Rīgas vispirms izlidošanas laiks bija noteikts 12.45, pēc tam – 16.30, bet vēl pēc tam – 7.20.

„Tur nevarētu būt runa par kādu nejaušību, vienreizēju streiku vienā lidostā, tas ir divos konkrētos galamērķos manā gadījumā, bet es esmu dzirdējis arī par gadījumiem Briselē, Parīzē, Milānā. Tur nevar būt kādi ārkārtas apstākļi. Man nenāk nekas cits prātā, ka tas ir neprofesionālisms no „airBaltic” puses (..)." saka Valts Rauhvargers. "Es mēģināju sazināties un viņi man teica, ka diemžēl tur nekur nevar darīt, laiks ir mainīts un tās ir mūsu tiesības. Tas ar maziem burtiņiem ir rakstīts līguma apakšā, un kad jūs ievelkat krustiņu attiecīgajā lodziņā, jūs tam visam piekrītat."

PTAC novērojuši, ka problēmas sākušās tieši šajā pavasarī.

„Mēs redzam, ka aprīlī līdz ar vasaras lidojuma grafiku kopumā ir redzamas būtiskākas izmaiņas lidojuma laikos, līdz ar  to cilvēkiem, kas ir iegādājušies biļetes un, piemēram, veikuši viesnīcas rezervācijas vai iegādājušies pakalpojumus, viņiem reisu laiku maiņas savā ziņā rada zaudējumus,” stāsta PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

PTAC gan arī redzot, ka cilvēkiem, kas aktīvi aizstāv savas intereses, lidsabiedrība nāk pretim un meklē risinājumus. „airBaltic” cilvēkiem, kuriem laika maiņa sagādā būtiskas problēmas, cenšas palīdzēt – atrast citu lidojumu, vai, piemēram, vajadzības gadījumā nodrošina viesnīcu. Iemesls lidojumu laika mainībai esot saistīts ar kopējo situāciju avio nozarē. Ir mazinājies pieprasījums lidojumiem austrumu virzienā, un kompānija pārorientējas un ievieš jaunus lidojumus rietumu, dienvidrietumu virzienā.

„Lai to izdarītu, mums ir nedaudz jāpamaina lidojumu grafiks,” uzsver "airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags. „Un tas lidojuma grafiks ir kā tāda bilde, kas sastāv no puzles gabaliņiem. Ja tu pamaini vienu gabaliņu, pamainās arī citi, un tas ir tas iemesls, kāpēc mēs redzam izmaiņas.”

Pēc „airBaltic” ziņām pirmajā ceturksnī 1500 pasažierus skārušas izmaiņas.  No solījumiem, ka drīzumā situācija nostabilizēties, „airBaltic” gan izvairās, norādot, ka lidsabiedrībām pastāvīgi jāseko izmaiņām tirgū un esot jābūt gataviem izmaiņām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti