"Visi žanra kino cienītāji Eiropā un Amerikā ir Hičkoka mazbērni. Tur neko nevar darīt," saka kinokritiķe Daira Āboliņa
1954.gada filma “Logs uz sētu” ar Džeimsu Stjuartu un Greisu Kelliju galvenajās lomās ir izsmalcināts psiholoģisks trilleris, kurā spriedze radīta, izmantojot atšķirīgu notikumu vērotāja lomā skatītāju.
"35 procenti visas filmas pēc būtības ir mēma. Tas ir milzīgs izaicinājums šādā veidā radīt trilleri un spriedzi," skaidro Āboliņa. "Viņš spēlē ar spriedzes detaļām tādējādi, ka tu kā skatītājs vienā brīdī esi gudrāks par filmas varoni. Un tad Hičkoks tev pierāda, ka esi kļūdījies!"
1963.gada filmu “Putni” mēdz uzskatīt par pirmo ekoloģiskās katastrofas šausmeni.
"Mēs redzēsim, kurš patiešām nobīsies no Hičkoka putniem. Es savulaik nobijos, es nezinu kā tas man būs tagad," atzīst kino eksperte. "Nu, atšķiriet jūs, kuri filmā ir mulāžas putni un kuri ir dzīvi. Tikai kādi trīs putni filmā ir dzīvas kaijas, kas apdraud aktierus nepārtraukti."
"Filmā ir ārkārtīgi novatorisks skaņu celiņš. Nav mūzikas, ir tikai putnu radītas skaņas, kuras tiek izmantotas visas filmas garumā, kas protams šo filmu padara baisu!" saka Āboliņa.
Šausmu filmas rada iespēju baidīties pilnīgā drošībā, neizejot no savas komforta zonas un izbaudot emocijas, ko citā situācijā diez vai vēlētos piedzīvot. Hičkoka filmas ir mūsu baiļu vēstures pirmsākumi.
“Kinoskolas” Autorkino festivāls līdz šim noticis divas reizes. Tā koncepcija – fokusēties uz atzīta pasaules kino režisora daiļradi, piedāvājot koncentrētu ieskatu būtiskākajās konkrētā režisora filmās, katras filmas skati pavadot ar kinoteorētiķa ievadlekciju. Līdz šim notikuši Vima Vendersa un Aki Kaurismeki daiļradei (2014. un 2015. gadā) veltīti Autorkino festivāli.