Par pastmarkas skici ar dziedošajiem kokiem balsots 6385 reizes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Latvijas Pasta un TV3 organizētajā „Latvijas lepnuma” pastmarku dizaina konkursā ar 1443 balsīm uzvarējusi Solvitas Kukles veidotā pastmarkas skice „Dziedošie koki”. Kopumā par pastmarkām no sociālo tīklu kontiem balsots 6385 reizes. Uzvarējusī dizaina ideja tiks izmantota reālas pastmarkas dizaina izstrādē un 2014.gada nogalē nodrukāta 300 000 eksemplāru tirāžā ar nominālvērtību € 0,50.

Balsojums sociālajos tīklos risinājās no 14. līdz 20.oktobrim, un aktīvākā balsošana tradicionāli notika konkursa pēdējās dienās, pastmarku autoriem aktīvi aģitējot par saviem darbiem dažādos sociālajos tīklos. Saspringtākā cīņa risinājās starp divām pastmarku idejām – Dziedošajiem kokiem un autores Gunas Annas K. „Dziesmu vācelīti”. Rezultātā „Dziesmu vācelīte” ar 1135 balsīm ierindojas 2.vietā, savukārt 3.vietu ar būtisku starpību – 630 balsīm – ieņem pirmās vietas ieguvējas S.Kukles vēl viens iesūtītais darbs Auseklis.

Visvairāk balsu šāgada konkursā saņemts no sociālā tīkla „Draugiem” – 3169 balsis, no „Facebook” balsots 2175 reizes, savukārt no „Twitter” – 1041 reizi. Pretēji Latvijas Pasta rīkotajām pastkaršu sūtīšanas akcijām, kurās lietotāji aptuveni pusi uz pusi izmanto gan datorus, gan mobilās ierīces, pastmarku konkursa balsotāji 80% gadījumu balsojuši tieši no datora. 

Pastmarku dizaina konkursu Latvijas Pasts organizēja jau ceturto reizi – izmantojot interneta vietni http://jaunapastmarka.lv, tajā var piedalīties ikviens interesents: kā fiziskas, tā juridiskas personas. Šogad no 22.septembra līdz 13.oktobrim konkursā tika iesniegtas 234 pastmarku skices – par vairākiem desmitiem vairāk nekā iepriekšējo gadu konkursos. Fināla balsojumam sociālajos tīklos žūrija izvirzīja 30 pastmarku, kas izcēlās ar oriģinalitāti un atbilstību definētajai tēmai.

Bez iespējas redzēt pastmarku ar paša veidoto dizainu ceļojam uz tuvām uz tālām valstīm konkursa uzvarētāja saņems arī balvu – grafisko planšeti, kā arī iespēju izgatavot savu unikālu personalizēto pastmarku komplektu Latvijas Pastā. Savukārt otrās un trešās vietas ieguvēji saņems Latvijas Pasta 2013.gadā izdoto pastmarku pilnu komplektu.

2013.gada pastmarku dizaina konkursā, ko Latvijas Pasts organizēja kopā ar Imanta Ziedoņa fondu „Viegli”, tika iesniegtas 165 dizaina idejas un sociālajos tīklos tika balsots gandrīz 6100 reižu. Konkursā uzvarēja grafiskās dizaineres Andas Pētersones radītā pastmarka „Imants Ziedonis ziedēs mūžīgi”, kurā tika izmantots fotogrāfa Leonīda Tugaļeva veidotais dzejnieka portrets. 2012.gada pastmarku dizaina konkursā tika iesniegtas 166 pastmarku dizaina idejas, un par saviem pastmarku dizaina favorītiem tika nodota 4451 balss, uzvarot Jāņa Uzrauga veidotajai pastmarkai ar BMX riteņbraucēja attēlu. 2011.gada konkursā uzvarēja Evita Eidinta ar pastmarku „Vieta, kur rodas stāsti”.

Pastmarku dizaina konkurss jau kļuvis par Latvijas Pasta tradīciju, dodot iespēju plašai sabiedrībai iesaistīties pastmarku tapšanas procesā, kuru ikdienā nosaka īpaši izveidota Pastmarku emisijas komisija.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti