4. studija

Kā darbojas jaunais likums par atļauju maksāt pusi administratīvā soda?

4. studija

Tibetiešu smilšu mandalas - latviešu laimei un labklājībai.

Kā rīkoties, ja autobusa kravas nodalījumā pazūd vai tiek bojāta bagāža?

Pārvadātājs un pasažieri strīdas par nozudušu bagāžu; abas puses vaino viena otru

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Braucot no Berlīnes ar „Ecolines” autobusu, kādai ģimenei nozudusi viena no trim somām, turklāt arī bērnu ratiņi Rīgā pārvesti jau salauzti. Ģimene notikušajā vaino „Ecolines”, savukārt pārvadātājs norāda, ka pati ģimene ir vainīga.

Viena no ģimenes loceklēm, Linda, stāsta, ka bagāžā bija trīs koferi, bērnu skrejritenis un bērnu rati. „Nodevām visu bagāžu, sēdāmies autobusā un ieņēmām vietas.

Stjuarte paprasīja biļetes otrreizējai pārbaudei, kur mēs nodevām biļetes, pat nepiefiksējot, kas no mantām vispār ir reģistrētas,” stāsta Linda.

Ierodoties Lietuvas pilsētā Marijampolē, Linda un viņas ģimene secināja, ka viens no koferiem ir pazudis. „Gājām pie šofera Didža un jautājām, kur ir mūsu koferis, jo viņš bija tas, kas tās mantas salika bagāžā.

Šoferis Didzis man ļoti nelaipni atbildēja, ka viņš tikko no miega ir pamodies. Viņš arī atbildēja, ka „Tu nemaz neesi nodevusi mantas! Meklē mantas pati, kur viņas ir”,” stāsta Linda.

„Ecolines” pārstāvis Andris Podgornijs norāda, ka katra bagāža tiek apzīmogota, lai zinātu, kam tā pieder. „Tas notiek tāpēc, ka citreiz cilvēki atsakās no savām somām, ja teiksim viņi tur ved cigaretes. Mums ir visādas problēmas ar bagāžu, jo mēs viņu nepārbaudām,” viņš skaidro.

Ģimene stāsta, ka koferī bijušas svarīgas lietas, tai skaitā - sievietes pase un bērnu dzimšanas apliecības.

Turpat uz vietas tika zvanīts uz Rīgas autoostu, kur solījās situāciju risināt. Izkāpjot Latvijā, pie bagāžas saņemšanas ģimene konstatēja, ka nodarīta skāde arī nodotajiem bērnu ratiem. „Salauzti divi priekšējie riteņi. Nav vairs braucamā stāvoklī,” atzīst Agnis.

Jau nākamajā dienā ģimene vērsās pie „Ecolines” vadības ar sūdzību un 150 eiro zaudējumu kompensācijas pieprasījumu. Pēc vairāk nekā mēneša saņemta atbilde, ka „Ecolines” notikušajā savu atbildību nesaskata.

„Strīdam ir bezgalīgs stāsts. (..)

Man nav skaidrs, kāpēc divas bagāžas ir apzīmogotas un kāpēc par trešo nebija konflikta situācijas [kāpēc nebija konflikta, kad to neapzīmogoja],” „Ecolines” argumentus uzskaita Podgornijs

un turpina: „Viņi raksta no sākuma – „Mums ir pazudusi vissvarīgākā soma, kur ir bijusi mūsu pase ar visiem dokumentiem”. Es kā normāls cilvēks domāju – „Nu johaidī - Jūs vedat trīs somas, vienā somā ieliekat bagāžā visus savus dokumentus un tieši viņa ir pazudusi!”.  Nākošajos iesniegumos ir runa jau par kaut ko citu, ka mēs salauzuši ratiņus un kaut kur ir pazudusi soma,” dusmīgs ir Podgornijs.

Viņš uzskata, ka arī bērnu rati jau pirms tam bijuši nobružāti.

„Mēs viņu nevaram sabojāt. Es nevaru iedomāties, kā mēs autobusā viņus varam salauzt,” saka Podgornijs.

Par autopārvadātājiem atbildīgā Autotransporta direkcija norāda, ka, balstoties tikai uz pasažieru sūdzībām, pasažieru pārvadātāja licenci nevar anulēt. Tā kā lietas apstākļi tiešām ir strīdīgi, „Ecolines” pierādījumu trūkuma dēļ vainot nevar.

„Mēs noteikti aicinām visus pasažierus pirms došanās ceļā izlasīt šos noteikumus, nevis vienkārši atķeksēt, ka ir iepazinies, bet tiešām rūpīgi izlasīt,” iesaka Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti