Rīta Panorāma

Laika ziņas

Rīta Panorāma

Telefonintervija ar Kārli Šadurski

Ģimenes ārstu konsulatīvais tālrunis mēnesī saņem 5000 zvanu

Ģimenes ārstu konsulatīvais tālrunis mēnesī saņem 5000 zvanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Četrus gadus Latvijā darbojas ģimenes ārstu konsulatīvais tālrunis. Tā mērķis ir sniegt palīdzību cilvēkiem, kuriem nepieciešams padoms vienkāršas saslimšanas gadījumos, brīdī, kad ģimenes ārsts nav pieejams. Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis, kas izveidots 2011.gadā, ik mēnesi saņem vairāk nekā 5000 zvanu.

Tālruņa numurs 66016001 darbojas katru darba dienu no pieciem vakarā līdz astoņiem rītā, savukārt brīvdienās 24 stundu režīmā. Ārsta palīdze Anita Rība zvanu centrā parasti strādā tikai brīvdienās, pārējā laikā ar pacientiem tiekas klātienē. Viņai savā 12 stundu garajā darba dienā zvanu centrā nākas palīdzēt aptuveni 100 cilvēkiem. 

Atšķirība starp ikdienas darbu un strādāšanu pie telefona ir liela. "Protams, tas atšķiras, jo mēs neredzam pacientu, mēs viņu nevaram izmeklēt.

Mēs varam tikai uzdot jautājumus. Tam ir vajadzīgas zināšanas, pieredze un arī intuīcija un māka uzdot pareizus jautājumus, lai no cilvēka varētu dabūt dzirdēt to, ko mums vajag, lai mēs varam izdarīt kaut kādus secinājumus," pastāstīja ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa operatore Anita Rība.

Brīvdienās zvanus pieņem četri operatori, bet darba dienās trīs. Jautājumi, par ko cilvēki vēlas konsultēties, ir ļoti dažādi. "Tēmas, par kurām visvairāk zvana, atšķiras pa sezonām. Ziemā tās ir saaukstēšanās un vīrusu infekciju slimības, vasarā vairāk parādās traumas, bet kopumā gada griezumā līderi ir saaukstēšanās, jautājumi par dažādiem medikamentiem, jautājumi par asinsspiedienu, par sāpēm vēderā, par drudzi un traumām," skaidro Nacionālā veselības dienesta (NVD) pārstāve Māra Āboliņa.

Tālrunis izveidots ar mērķi atvieglot darbu neatliekamajai medicīniskajai palīdzībai un slimnīcu uzņemšanas nodaļām, jo ir cilvēki, kuri izsauc mediķus arī tad, ja vienkārši ir paaugstināta temperatūra.

"Ja mēs iztaujājam pacientu un secinām, ka viņam ir hipertoniskā krīze, vai viņa dzīvība ir briesmās, viņam ir sāpes aiz krūšu kurvja, kas varētu norādīt par sirds saslimšanu, tad mēs varam savienot ar neatliekamo palīdzību, cilvēks tiek savienots un pieraksta izsaukumu," par specifiskiem gadījumiem stāsta ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa operatore Anita Rība.

Uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni nevajag zvanīt regulāri un censties to aizvietot ar vizīti pie speciālista. Konsultatīvais tālrunis, kas nav paaugstinātas maksas numurs, izveidots, lai ārpus ģimenes ārstu darba laika iedzīvotājiem būtu iespēja saņemt medicīniskas konsultācijas un ieteikumus, kā rīkoties akūtu saslimšanu vai kādas slimības paasinājuma gadījumos. Telefoniski ilglaicīgas un ielaistas veselības problēmas nav iespējams izārstēt.

 

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti