Sarunā ar Latvijas satiksmes ministru Anriju Matīsu ("Vienotība") somi apliecinājuši, ka labprāt piedalītos šajā projektā. Ilgtermiņā pat izskanējusi doma, ka zem Baltijas jūras varētu izbūvēt tuneli no Helsinkiem uz Tallinu. Tas ir iespējams, jo attālums ir salīdzinoši neliels - 70 kilometri.
Paredzams, ka Latvijas un Somijas, kā arī citu Baltijas valstu amatpersonas pie šī jautājuma vēl atgriezīsies.
Jau ziņots, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji oktobra nogalē parakstīja līgumu par kopuzņēmuma izveidi dzelzceļa projekta „Rail Baltica 2" īstenošanai. Līdz laikam, kad ceļu no Tallinas līdz Rīgai varēs mērot nepilnās divās stundās un kad no Rīgas ar dzelzceļu būs iespējams sasniegt arī Rietumeiropas valstis, vēl jāgaida aptuveni desmit gadi, tomēr līguma parakstīšana par kopuzņēmumu „Rail Baltica” projekta īstenošana ir pirmais solis uz to.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām, un būvniecības darbus iecerēts uzsākt 2016.gadā.