Panorāma

ASV profesionāļi slavē latviešu karavīrus

Panorāma

"Stradiņiem" tiek papildu nauda

Rīgas lidostā sarūk tranzītpasažieru skaits

Rīgas lidostā sarūk tranzītpasažieru skaits

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Rīgas kā tranzītlidostas attīstība, lidojumi uz daudziem un tālākiem galamērķiem un jaunu aviokompāniju piesaiste. Tāds vēl aizvien ir starptautiskās lidostas “Rīga” mērķis. Sasniegt to gan kļūst arvien grūtāk. Kaut arī šonedēļ darbu Rīgā sāk un atsāk trīs lidsabiedrības, tās galvenokārt vēlas vest pasažierus uz savām bāzes lidostām, lai piedāvātu ceļojumus tālāk.

Zem baltām ūdens šaltīm pirmdien Rīgas lidostā svinīgi tika sagaidīts Ukrainas aviosabiedrības “Ukrainian International Airlines” reiss no Kijevas. Ukrainas aviosabiedrības pārstāvji neslēpj – viņu mērķis ir meklēt Rīgā pasažierus, ko tālāk apkalpot Kijevā.

„Šogad kopumā mēs plānojam  35 000 cilvēku lielu pasažieru plūsmu, ko nodrošināsim gada atlikušajos mēnešos. [..] Reiss no Rīgas uz Kijevu ir ļoti saderīgs ar reisiem uz citiem mūsu galamērķiem, piemēram, uz Pekinu, par ko jau ir liela ceļotāju interese. Tāpēc mums šāds pārvadāto pasažieru skaits ir plānots,” stāsta „Ukrainian International Airlines” viceprezidents Sergejs Fomenko.

Līdzīgi mērķi varētu būt arī  Šveices aviokompānijai “Swiss Air” un Skandināvijas SAS, kas līdzīgi piedāvās lidojumus jau esošos maršrutos. Rīgas lidostas vadītājs norāda – no lielākas pārvadātāju konkurences vienā maršrutā iegūs pasažieri. Pašai lidostai “Rīga” ar tranzītpasažieru plūsmu pēdējā laikā gan neveicas, jo sliktās ekonomiskās situācijas dēļ Krievijā to apjoms samazinās.

„Apmēram nedaudz vairāk nekā 30% - 40% bija apkalpoto tranzītpasažieru skaits pēdējos gados. Viņš krīt līdz tādam līmenim, ko svarīgi ir noturēt 25 līdz 30% robežās. Vienlaikus apzināmies, ka konkurence Eiropas tirgū pieaug un pieaug tieši lidojumi. Līdz ar to tādai lidostai kā Rīga varētu kļūt grūti,” skaidro starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

Šobrīd lidosta aktīvi strādā pie tā, lai būtu interesanta lielajām aviokompānijām. Nesen modernizēts skrejceļš, nodrošinot pacelšanās un nolaišanās iespējas sliktas redzamības apstākļos. Tāpat notiek lidmašīnu peronu rekonstrukcija un termināļa paplašināšana. Kaut jau šobrīd lidosta “Rīga” ir vadošais aviosatiksmes tranzīta punkts Baltijas valstu mērogā, ar šejienes pasažieru skaitu vien ir par maz, lai atvilinātu tādus aviopārvadātājus, kuri piedāvātu starpkontinentālos lidojumus. Kā nezaudēt Rīgas kā tranzītmezgla pozīcijas, to lidostas vadītājs sola jau tuvāko mēnešu laikā kopīgi risināt ar  Satiksmes ministriju un nacionālo aviosabiedrību “airBaltic”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti