Augulis atklāja, ka šobrīd lielākās diskusijas ir par nolīgumu, kas regulētu iepirkumu veikšanu: “Tas ir nolīgums starp valstīm par to, kādā veidā tiek realizēts projekts nākamajos etapos, kādus iepirkumus veic kopējā kompānija “Rail Baltica”. Ir diezgan loģiski, ka nav jēgas to, kas visiem ir vajadzīgs, pirkt katram atsevišķi, bet ka tas ir viens kopīgs iepirkums. Piemēram, signalizācijas un tādas lielas lietas, kas visiem jebkurā gadījumā būs vienādas,” skaidroja Augulis. Turklāt šādos lielos iepirkumos ir iespēja panākt zemāku cenu.
Lēmumu par to, kā veikt iepirkumus, varētu pieņemt trešdien, 7.septembrī, tiekoties Briselē. Šobrīd iebilst Lietuva, bet Latvija un Igaunija ir vienojušās par to, kā veikt iepirkumus.
Tomēr visas iesaistītās puses apzinoties, ka strīdos nedrīkst vilkt projektu garumā.
Arī premjers uzsvēra, ka domstarpības starp Latviju un Igauniju ir beigušās, taču nesaprotama esot Lietuvas vilcināšanās. Kad valstis vienojās, Lietuva nolēma paņemt pauzi.
Kučinskis gan pauda – esot indikācijas, ka valstis šonedēļ gaidāmajā sanāksmē spēs vienoties par “Rail Baltica” virzību.
Šonedēļ paredzēta kārtējā “RB Rail” padomes sēde. “Ja 7.septembrī nebūs ļoti fundamentāla vienošanās par finansēšanas un īstenošanas modeli, es ar aizrautu elpu skatīšos, kas notiks pēc tam," atzina kopuzņēmuma “RB Rail” vadītāja Baiba Rubesa.