Pirms pusgada Rīgā svinīgi tika sagaidīts pirmais konteinervilciens no Ķīnas. Reisu organizēja „LDz loģistika”, Krievijas uzņēmums «TransContainer» un Ķīnas dzelzceļš. Līdz šim neviens cits vilciens no Ķīnas Rīgā vairs nav ieradies. Nākamais vilciens tika solīts jau pirms Jaunā gada, tad janvārī, februārī un martā.
"TransContainer" loģistikas direktors Jurijs Sukmanovs gan informēja, ka otrais un trešais vilciens Rīgā ienākt varētu jau maijā. Tomēr, lai konteinervilcienu kustība būtu izdevīga, tai jānotiek divos virzienos – preces jāsūta arī uz Ķīnu, jo tukšie konteineri paredz papildu izmaksas.
Neraugoties uz kravu apmaiņu lēnajiem tempiem,
lielākais potenciāls aizvien tiek saredzēts tieši Āzijas tirgū, un šobrīd notiek nopietns darbs pie Ķīnas kravu pārvilināšanas,
informēja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš. Plānots attīstīt arī jaunu tranzītvilciena maršrutu no Vācijas pilsētas Duisburgas uz Ķīnu caur Rīgu.
Jau ziņots, ka Latvija mēģina piesaistīt tranzīta kravas no Ķīnas. "Latvijas dzelzceļš" piesardzīgi vērtē turpmāku sadarbību ar Krieviju. Tāpēc lielāka loma un vērība nekā iepriekš tiek dota sadarbībai ar Ķīnu, Kazahstānu un Baltkrieviju. Tiesa, eksperti jau iepriekš neslēpa, ka ekonomisti ir piesardzīgi par Latvijas izredzēm kļūt par daļu no Ķīnas jaunā Zīda ceļa.