Projektā tiek modernizēti pieci dīzeļvilcienu sastāvi ar trīs vagoniem, kā arī viens ar četriem vagoniem. Visas sešas vilcienu vagonu grupas ir nokomplektētas, un ražošanas process tām ir pabeigts.
Trīs vagonu grupas ir nodotas ekspluatācijā un jau tiek izmantotas pasažieru pārvadāšanai, savukārt ceturtajam vilciena sastāvam ir veikta vagonu verifikācija un tas tiks nodots ekspluatācijā līdz esošā projekta īstenošanas termiņa beigām – 30.jūnijam.
Bet piektajai un sestajai vagonu grupai ir atlicis veikt iekārtu un sistēmu iestatīšanu, izmēģinājuma braucienus un verifikāciju, kā arī atšķirīgajam vagona tipam sertifikācijas procedūru.
Saskaņā ar “Pasažieru vilciena” sniegto informāciju, pēc modernizēto vilcienu sastāvu nodošanas ekspluatācijā pirmajam vilcienu sastāvam tika atklāti iepriekš neparedzami defekti, kuru novēršanai, ievērojot modernizācijas iepirkuma līgumā noteikto piecu dienu termiņu, tika izmantoti agregāti un komponentes no piektā un sestā dīzeļvilcienu sastāva. Ārvalstu piegādātāji nav spējuši operatīvi piegādāt nepieciešamās komplektējošās daļas, līdz ar to aizkavēta arī sertifikācija un nodošana ekspluatācijā.
Dīzeļvilcienu sastāvu modernizētājas, pilnsabiedrības "DMU vilcieni"pārstāvis Gatis Kamarūts Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" kavēšanos ar vilcienu modernizāciju skaidroja ar to, ka uzņēmumam nebija pieredzes, "lai noteiktu termiņus un paredzētu visas tās problēmas, ar kurām saskārāmies".
"Protams, sākotnēji mums likās daudz skaistāk un vienkāršāk, nekā tas beigās izrādījās," atzina Kamarūts.
Jau ziņots, ka dīzeļvilcienu modernizācija tika uzticēta pilnsabiedrībai "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks". Kopumā vilcienu modernizācija prasa nepilnus 22 miljonus eiro un 13 miljoni eiro bija paredzēti kā ES līdzfinansējums.
Sākotnējais projekta termiņš bija 2015.gada 31.decembris, taču pērn decembra sākumā “Pasažieru vilciens” to lūdza pagarināt līdz 2016.gada 30.jūnijam.