LDz piesaka projektu dzelzceļa tīkla elektrifikācijas pirmā posma īstenošanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) piektdien, 28.aprīlī, par Eiropas Savienības (ES) fondu naudu atbildīgajai Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA) iesniedzis pieteikumu Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma īstenošanai.

Par šo projektu šonedēļ saņemts arī pozitīvs atzinums no tehniskās palīdzības partnerības institūcijas JASPERS, liecina LDz informācija.

Kompānijā norāda, ka Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauts Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam. 

Projekta pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā, rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Projekta pirmā posma īstenošanai ES Kohēzijas fondā pieejami 347 miljoni eiro, bet kopējās Rīgas virziena elektrifikācijas izmaksas ir 519 miljoni eiro. 

LDz piebilst, ka saskaņā auditorkompānijas "Ernst&Young Baltic" ekspertu aplēsēm, no dzelzceļa tīkla elektrifikācijas būtisks ieguvums paredzams kravu pārvadātājiem, kuru darbība veido aptuveni trīs ceturtdaļas visu dzelzceļa pārvadājumu Latvijā.

Jau ziņots, ka valdība janvāra otrajā pusē deva zaļo gaismu dzelzceļa tīkla elektrifikācijai Rīgas virzienā. Apjomīgo dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu plāno sākt ar posmu Rīgas virzienā no Daugavpils un Rēzeknes caur Krustpili.

Vēl pērn oktobrī LDz piedāvāja vispirms elektrificēt līniju Ventspils virzienā. LDz prezidents Edvīns Bērziņš vēlāk stāstīja, ka abiem virzieniem ir savas priekšrocības un trūkumi, taču Rīgas virzienā ir mazāks risks neizpildīt Eiropas Savienības noteiktos mērķus.

Dzelzceļa līniju elektrifikācijai Latvija no ES Kohēzijas fonda var piesaistīt 347 miljonus eiro. Elektrificējot dzelzceļa līnijas no Latgales uz Rīgu, Latvijai būs pašai jāmeklē līdzfinansējums 172 miljonu eiro apmērā. Visdrīzāk, projektu līdzfinansēs LDz, naudu aizņemoties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti