Dienas notikumu apskats

Obama: Atkāpšanās no globalizācijas nav iespējama

Dienas notikumu apskats

Krievijā bloķē pieeju profesionālo kontaktu sociālajam tīklam «LinkedIn»

Latvijas ostu apgrozījums krīt, bet pieaug citu, ne naftas produktu apjoms

Latvijas ostu apgrozījums krīt, bet pieaug citu, ne naftas produktu apjoms

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Latvijas ostās šogad desmit mēnešos pārkrauti 51,693 miljoni tonnu kravu, kas ir par 11,5% mazāk nekā 2015.gada attiecīgajā periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati. Kritums galvenokārt saistīts ar ogļu un naftas un naftas produktu kravu kritumu – to apjoms samazinājās attiecīgi par 20%, 50% un 23%.

Latvijas Dzelzceļa apkopotā statistika rāda, ka kopš augusta kravu pārvadājumiem par dzelzceļu ir pozitīva dinamika. Tomēr kopumā kravu pārkraušanas rādītāji ostās liecina par to, ka Latvijas tranzīta nozares apkalpoto kravu struktūra piedzīvo izmaiņas.

Apgrozījuma pieaugums ir vērojams praktiski visām kravām, kuras nav naftas produkti vai akmeņogles.

Nozare šogad arī ir aktīvi aizsākusi darbu pie jaunu kravu piesaistes. Kā iepriekšējā ostu padomes sēdē norādīja uzņēmuma “LDz Logistics” vadītājs Verners Lūsis, šogad aktīvāk strādāts gan pie vietējo kravu piesaistes, gan arī pie Baltkrievijas kravām.

“Parakstīti vairāki nodomu protokoli, līgumi. Kā vienu varu minēt Baltkrievijas dzelzceļa meitas uzņēmumu loģistikas jautājumos – mums ir parakstīts sadarbības nodomu protokols par savstarpējo sadarbību loģistikas jomā. Parakstījām arī Krievijā nodomu protokolu par vagonu nomu, kas varētu būt būtisks ieguldījums nākotnes piedāvājumos par loģistiku un pārvadājumiem. Aktīvi arī strādājam ar vietējo tirgu – šogad vedām graudus mūsu zemniekiem,” stāsta Lūsis.

Tiesa, vairāku ekspertu vērtējumā Latvijas līdzšinējais darbs pie sadarbības attīstīšanas ar Baltkrieviju, kura tiek uzskatīta par ļoti nozīmīgu ķēdes posmu kravu piesaistei no Āzijas, ir bijis pārāk gauss. Biedrības “Baltijas asociācija – transports un loģistika” vadītāja Inga Antāne uzskata, šajā ziņā atpaliekam, piemēram, no kaimiņvalsts Lietuvas.

“Viņiem ir intensīva sadarbība ar Baltkrieviju un Klaipēdas ostu. Bet jāsaprot, ka Lietuvai ir viena osta, mums ir trīs. Tas nozīmē, ka mums apjomi ir lielāki, spējam apstrādāt lielākas jaudas, lielāku kravu sastāvu. Problēma ir tā, ka mums jāparāda viņiem sevi, mums jāaiznes Ķīnas pārstāvjiem savs piedāvājums, ko vajadzēja izstrādāt jau līdz samitam,” uzsver Antāne.

No Latvijas ostām pārkrauto kravu apmēra ziņā pirmajos 10 mēnešos pārliecinošs līderis bija Rīgas osta, kas pārkrāva ap 30,4 miljoniem tonnu. Tas ir par 8,8% mazāk, nekā attiecīgajā periodā pērn.

Ventspils osta šogad pārkrāvusi 15,4 miljonus tonnu jeb par gandrīz 20% mazāk nekā pērn, bet Liepājas osta – 4,55 miljonus tonnu jeb par 1,6% mazāk nekā pērn.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti