Jau ziņots, ka no 1.jūlija stājās spēkā Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma un Reklāmas likuma grozījumi, kas paredz palielināt maksimālo soda naudas apmēru par negodīgu komercpraksi. Soda nauda varēs sasniegt 10% no uzņēmuma gada neto apgrozījuma, bet nedrīkstēs pārsniegt 100 000 eiro.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa atzina, ka noteiktais soda apmērs stimulēs uzņēmumu strādāt godīgi, bet pārkāpuma gadījumā - to laicīgi novērst. Līdzšinējā praksē PTAC konstatēja, ka nereti bijis tā, ka uzņēmumam ir izdevīgāk izdarīt pārkāpumu un riskēt ar soda naudas maksāšanu.
Savukārt LDDK vadītāja atzīmēja: lai arī organizācija ir par godīgu komercpraksi, tomēr jaunās normas uzņēmumus dara bažīgus. Proti, uzņēmēji ir satraukti, ka lieli sodi tiks piemēroti arī nebūtisku pārkāpumu gadījumos - tas vienu otru uzņēmumu var iznīcināt.
LDDK satrauc jauno normu interpretēšanas iespējas un sodu nesamērīgums. "Nevajadzētu būt tā, ka pēc konstatētā pārkāpuma uzreiz seko sods,” teica LDDK vadītāja un norādīja, ka pēc pārkāpuma atklāšanas jāizsaka brīdinājums un sodam jāseko tikai tad, ja pārkāpumu nenovērš.