4. studija

Degvielas ekonomēšana

4. studija

Apbedīšanas paradumi

Bērni lidmašīnā

Lidojumu rezervācijas sistēmas reizēm bērnus izsēdina tālu no vecākiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Ja sanāk doties ar ģimeni ceļojumā, var gadīties tā, ka divgadīgam bērnam jāsēž lidmašīnā tālu no vecākiem. Reizēm šādās situācijās jārēķinās ar bērna kliegšanu vairāku stundu garumā, taču vienmēr esot rodams risinājums.

"Braucām ceļojumā ar lidmašīnu, un pirmajā dienā, kad varēja iečekoties, to arī izdarījām. Mēs ar vīru tikām apsēdināti blakus, piecgadnieks tajā pašā rindā, bet ejas otrā pusē, bet divgadnieks tika citā rindā iesēdināts," stāsta divu bērnu māte Elīna.

Šī ģimene paļāvās, ka sistēma pati viņus kā ģimeni ar maziem bērniem sasēdinās blakus.

"Ja divgadnieks paliktu viens pats savā vietā, tad viņš noteikti raudātu, skrietu prom un ļembasts lidmašīnā būtu liels," prognozē Elīna.

Rezervēt  biļetes internetā, nozīmē pirkt kaķi maisā, jo nekad nezini, kur automātiski sistēma sasēdinās.Un var tikai iztēloties, kā jūtas divgadīgs mazulis, izrauts no māts klēpja un iesēdināts blakus svešam onkulim.

"Nevar jau zināt, kas viņam kurā brīdī vajadzīgs, mammas tuvums taču viņam vajadzīgs visu laiku," uzskata Madara, kura ceļo kopā ar bērnu.

Ģimenes, kuras ceļo kopā ar bērniem, uzdod pamatotu jautājumu: Kāpēc šīs visgudrās rezervācijas sistēmas neievēro kaut elementāru ētiku?!

"Mēs cenšamies ģimenes locekļus sēdināt kopā, sevišķi tas attiecināms uz bērniem un viņu vecākiem. Ja ir pieaugušie, ja ir vēlu reģistrējušies uz lidojumu vai ir kāds cits cilvēks, kurš izvēlējis to sēdvietu, var izsēdināt," pastāstīja "Air Baltic" pārstāvis Jānis Vanags. Tomēr izrādās, ir garantēta iespēja visiem sēdēt draudzīgi blakus, tikai par to ir papildus jāmaksā.

"Samaksa ir sākot no 2,99 eiro. Tā ir minimālā summa, bet ir vietas, kas ir vairāk pieprasītas. Tur samaksa būs lielāka," skaidro "Air Baltic" pārstāvis.

Sava sēdvieta bērniem obligāti nepieciešama no divu gadu vecuma. Lielākoties aviokompānijas bērnu sēdvietas piemeklē blakus vecākiem, tomēr, ja gadās, ka kāds par maksu ir rezervējis blakus sēdvietu, bērnu var aizsēdināt tālu prom no vecākiem.

Par ērtībām sanāk maksāt, ja ceļo ar bērnu!" atzīst mamma Elīna. 

Atbildību, ja vecāku nepieskatīts mazais pasažieris lidojuma laikā aizrijas ar cepumu vai uzgāž sev virsū karstu tēju, lidojuma laikā uzņemas viņa pavadonis, ar kuru kopā lido, teikts aviokompāniju mājaslapās. 

"Vajadzētu bērnus piesaistīt vecākiem. Ja mūs ar vīru sadala, maza problēma, bet ja ir tā, ka bērns nevar viens ceļot, loģiski, ka ļautu blakus paņemt vietas," uzskata Elīna.

Aviokompānijām jārūpējas arī par pārējo pasažieru komfortu. Ja apzinīgs pasažieris iepriekš rezervē sev iespējami labāko vietu pie loga, protams, par papildmaksu, un aviokompānija piesēdina blakus divgadnieku, kurš bļaustās un apdraud noķēpāt apģērbu, aviokompānijai jāaizsargā šī pasažiera tiesības lidot komfortabli.

"Vienmēr ir iespējams atrast un sarunāt kompromisu, lūdzot palīdzību mūsu apkalpei," pastāstīja "Air Baltic" pārstāvis.

Un atkal, protams, par noteiktu samaksu var rezervēt papildvietu, kas izmaksās tikpat, cik izvēlētā sēdvieta. Tad gan par krietnu naudas summiņu var justies kā kungs, tāpēc svarīgākais noteikums, lai visi draudzīgi sēdētu blakus, ir savlaicīga biļešu rezervācija.

"Ir aviokompānijas, kas bez maksas atļauj izvēlēties sēdvietas un pievieno cilvēku no citam rezervācijām, kā, piemēram, Lufthansa," pastāstīja tūrisma firmas pārstāve Katrīna Zariņa.

Visiekārotākā vieta pasažieriem esot salona priekšgals, kur var izbaudīt vairāk ērtību lidojuma laikā.

Lai visu lidošanas laiku nebūtu jāklausās bērna kliegšanā no otra lidmašīnas gala, pastāv iespēja aprunāties ar apkalpojošo personālu, jo risinājumu var atrast vienmēr. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti