“Ir vairāki iemesli imigrantu masveida bojāejai ceļojuma laikā. Vairāk nekā puse no bēgļiem, kuri šķērso Vidusjūru, izvēlas bīstamo ceļu no Ziemeļāfrikas uz Itāliju,” teica ANO bēgļu komisāra pārstāvis Viljams Spindlers.
„Cilvēku kontrabandisti aizvien biežāk izmanto nekvalitatīvus peldlīdzekļus, tostarp piepūšamos plostus, kas nav piemēroti jūras braucieniem. Aizvien biežāk imigrantu grupas jūrā tiek nosūtītas sliktos laika apstākļos,” sacīja Spindlers.
Speciālisti arī informē, ka no Ziemeļāfrikas piekrastes vienlaikus tiek nosūtītas lielas imigrantu grupas un tas apgrūtina glābšanas operācijas. Cilvēku kontrabanda kļūst aizvien ienesīgāks bizness, tāpēc tiesībsargājošam instancēm ir grūtāk ar to cīnīties. Uz problēmas aktualitāti otrdien, 25.oktobrī, norādīja arī Itālijas valdības vadītājs Mateo Renci.
Viņš draudēja bloķēt Eiropas Savienības budžetu, ja dalībvalstis neuzņemsies daļu atbildības par imigrantu krīzi. Īpašu kritiku viņš veltīja Centrāleiropas valstīm, kas slēdza savas robežas migrantiem un atteicās uzņemt patvēruma meklētājus atbilstoši savienības kvotu sistēmai.
Itālijā šogad ieradušies jau 155 000 nelegālo migrantu, un tas rada milzu slodzi uzņemšanas centriem un valsts budžetam.