Krievijas izmeklētāji pašlaik turpina darbu pie otrdien avarējušās privātās lidmašīnas cēloņu izmeklēšanas un sākuši analizēt melnās kastes. Pieaicināti arī eksperti no Francijas un gaidāms, ka analīze turpināsies vēl vismaz vairākas dienas.
Tāpat jau otro dienu turpinās sniega tīrīšanas mašīnas vadītāja nopratināšana, kura nepamatotā izbraukšana uz lidmašīnu skrejceļa bija liktenīga Francijas naftas kompānijas “Total” vadītājam Kristofam de Mažerī un trim lidmašīnas apkalpes locekļiem.
Mašīnas vadītājs Vladimirs Martiņenko, kurš būtiskas traumas sadursmē neguva, apgalvo, ka nomaldījies no sava kursa un nav pamanījis lidmašīnu – neesot redzējis nevienu gaismu, kas liecinātu par tās tuvošanos. Viņš arī turpina noraidīt informāciju, ka bijis alkohola reibumā, taču viņa advokāts izteicies, ka Martiņenko varētu būt lietojis zāles, kas saturot pāris piļu alkohola.
Tikmēr Francijas naftas kompānija “Total” izvēlējusies jaunu ģenerāldirektoru, paverot ceļu runām, ka turpmāk varētu mainīties uzņēmuma attiecības ar Krieviju.
Bojāgājušais Filips de Mažerī bija viens no redzamākajiem Krievijas interešu aizstāvjiem Eiropā, kurš asi iebilda pret sankcijām un investīciju samazināšanu, kas Krieviju attālinātu no Eiropas, bet viņa vadīto uzņēmumu – no ienesīgās divpusējās sadarbības.
Starptautiskā biznesa prese izceļ, ka nebūt ne visas ietekmīgās “Total” amatpersonas bija līdzīgās domās, lai gan “Total” iegūst naftu Krievijā jau 15 gadus. Laikraksts “The Wall Street Journal” skaidro, ka de Mažerī bija tuvas attiecības gan ar Medvedevu, gan Putinu un līdz ar to Vnukovas lidostas aviokatastrofā Krievija zaudējusi vienu no skaļākajām Krieviju atbalstošajām balsīm Eiropas biznesa elitē.