• Sestdiena, 2017. gada 25. februāris
  • Vārda diena: Alma, Annemarija
Rīgā -2°C, D/DR vējš 3.6m/s

ASV mediju gigants NBC ieguvis ietekmi «Euronews»; kanāls turpinās saņemt EK atbalstu

Ieteikt šo rakstu

2 komentāri | Ārzemēs

ASV mediju gigants „NBC Universal” ieguvis ietekmi Eiropas mediju grupā „Euronews”, tādējādi raugot nostiprināt savas pozīcijas starptautiskajā mediju tirgū līdzās tādiem kanāliem kā CNN un BBC. „Euronews” pirms 25 gadiem kopīgi radīja Eiropas valstu sabiedriskie mediji tieši kā alternatīvu CNN, kas piedāvātu ziņas no Eiropas skatpunkta. Taču pirms diviem gadiem „Euronews” nonāca privātās rokās, un tas daudz ko sarežģījis. Eiropas Komisija (EK) gan nupat apņēmusies turpināt līdzfinansēt „Euronews” vēl vismaz nākamos piecus gadus.

„Eiropas skatītākais telekanāls 13 valodās: neatkarīgs un neitrāls” – tā „Euronews” piesaka sevi pašreklāmās. Pēdējā laikā gan ar kanāla vārdu saistās negatīvas ziņas – dzimis 90.gadu sākumā kā 20 Eiropas sabiedrisko mediju kopprojekts ar vairāk nekā 400 žurnālistu, pirms diviem gadiem Francijā bāzētais „Euronews” nonāca ēģiptiešu miljardiera Nagiba Savirisa rokās, radot daudz jautājumu par „Euronews” turpmāko redakcionālo neatkarību. Kā raksta portāls „Euractiv”, decembrī veiktā aptaujā neuzticību „Euronews” vadībai pauduši 70% darbinieku. Viena no Francijas lielākajām arodbiedrībām pēc tam paziņojumā pauda, ka „Euronews” pašlaik vairs nevar uzskatīt par organizāciju ar eiropeisku nākotnes vīziju.

Kāds „Euronews” žurnālists, kura vārds netiek atklāts, portālam „Euractiv” stāstījis, ka žurnālistiem liegts kritizēt Krievijas uzstājīgo politiku pret kaimiņiem Turciju pēc neveiksmīgā apvērsuma pērnvasar. Skandāli „Euronews” vārdu apvijuši arī saistībā ar kanāla Krievijas nodaļas žurnālistu atteikšanos dot darbu ukraiņu kolēģiem pēc tam, kad Ukrainas nodaļa tika slēgta.

Lai gan Eiropas Savienībai nepieder daļas šajā uzņēmumā, tā ik gadu piešķir „Euronews” apmēram 25 miljonu eiro līdzfinansējumu. Eirokomisāri šonedēļ lēma turpināt to arī nākamgad,

pavēstīja Eiropas Komisijas runasvīrs Margaritis Shins:

„Šis lēmums par atbalstu „Euronews” un tā darbiniekiem ir īpaši svarīgs, ņemot vērā neskaidrības, kādas pēdējā laikā saistās ar šo kanālu. Šis lēmums ir svarīgs arī pašreizējā pasaules politiskā klimata dēļ, kad īpaši būtiska ir informācijas avotu daudzveidība. Atcerēsimies, ka „Euronews” ir kanāls, kura auditorija sniedzas ārpus Eiropas robežām un raida 13 valodās.”

Portāla „Euractiv” citētā vēstulē Eiropas Komisijai „Euronews” darbinieki pauž bažas par vadības darba stilu un darbiniekiem nepieņemamiem redakcionāliem lēmumiem.

Miljonāram Savirisam pieder 53% „Euronews” akciju, bet dibinātāji ir mazākuma akcionāri. Trešdien kļuva zināms, ka 25% akciju uzņēmumā ieguvis ASV mediju gigants „NBC” un uzņēmumu turpmāk sauks „Euronews NBC”. Baumas par gaidāmo darījumu virmoja jau pērnā gada nogalē, kad „NBC” vadība tikās ar eirokomisāru Ginteru Etingeru, kurš atbild par digitālo ekonomiku. Pēc neoficiālām ziņām, „NBC” par darījumu samaksājis 30 miljonus dolāru. Savā paziņojumā ASV mediju uzņēmums paudis cerību, ka šis solis ļaus tam stiprināt ietekmi starptautisko mediju vidē.

Komentāri (2)

fake news

Runājot par Euronews neatkarību un neitralitāti... Es mēdzu nočekot ziņu virsrakstus dažādās valodās Euronews portālā. Ja Eiropas oficiālajās valodās visi virsraksti ir aptuveni vienādi un saskan ar mūsu priekšstatiem par notiekošo pasaulē, tad krievu valodas sadaļa vienkārši rupji dzen Krievijas valdības propagandu. Lai gan tas ietekmē tikai krievvalodīgo skatītāju un lasītāju publiku, tomēr tas nemaina faktu, ka EK apmaksā Krievijas propagandas ruporu.

Neslāvs

Kādēļ Euronews neraida latviski ? Lieliska iespēja uztaisīt biznesiņu par Eiropas naudu.

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Komentēt vari arī ar savu draugiem.lv vai Facebook profilu!

Atlikušo simbolu skaits: 1000